Πέμπτη 7 Ιουλίου 2016
Η Βυζαντινή Θεία Λειτουργία: εξέλιξη και δομή
Είναι χρήσιμο να γίνει διάκριση μεταξύ των λοιπών
λατρευτικών ακολουθιών και της θείας Λειτουργίας. Ο όρος "ακολουθία"
δηλώνει, όπως δείχνει και το όνομά του, τη συγκεκριμένη τάξη, δηλαδή κάθε
λατρευτική τελετή. Τέτοιες λατρευτικές τελετές είναι ο εσπερινός, το
μεσονυκτικό, ο όρθρος, οι ώρες, η ακολουθία του αγιασμού του ύδατος κ.λ.π. Οι
τελετές αυτές διακρίνονται από τη θεία Λειτουργία από το γεγονός ότι δεν
τελείται σε αυτές το μυστήριο της θείας Ευχαριστίας. Συχνά, ωστόσο, στη
λατρευτική πράξη της Εκκλησίας συνδέονται στενά μαζί της. Για παράδειγμα
αναφέρουμε τον όρθρο και την πρώτη ώρα που συνήθως προηγούνται της τέλεσής της,
ή τον εσπερινό που συνάπτεται με τη Λειτουργία της παραμονής των Θεοφανείων και
των Χριστουγέννων, καθώς και με τη Λειτουργία της Μεγάλης Πέμπτης και του
Μεγάλου Σαββάτου. Οι ακολουθίες αυτές αποτελούνται από ένα βασικό σκελετό, ο
οποίος παραμένει αμετάβλητος, και από συμπληρωματικά στοιχεία (ύμνους, ψαλμούς,
αναγνώσματα από την Παλαιά και την Καινή Διαθήκη), τα οποία ποικίλλουν ανάλογα
με την ημέρα της εβδομάδας, την εορτή και την περίοδο του λειτουργικού έτους.
Η ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙΑ by Nikolaos on Scribd
Αν σας αρέσει αυτό το άρθρο, μπορείτε να το βάλετε στο Ιστολόγιο σας αντιγράφοντας έναν από τους παρακάτω κωδικούς
If you Like This Article,Then kindly linkback to this article by copying one of the codes below.
URL Of Post:
Paste This HTML Code On Your Page:
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου