Φιλοκαλία των Ιερών Νηπτικών, Γ΄ Τόμος
Και ο Δαμασκηνός λέει: «Έμεινε εκστατικός ο ουρανός και κατεπλάγησαν τα πέρατα της γης από το ότι ο Θεός εμφανίστηκε σωματικά στους ανθρώπους και η γαστέρα σου, Θεοτόκε, έγινε πιο ευρύχωρη από τους ουρανούς. Γι' αυτό σε δοξάζουν τα πλήθη των Αγγέλων και των ανθρώπων.» Και αλλού: «Ένιωσε φρίκη καθένας που άκουσε την απόρρητη συγκατάβαση του Θεού, οτι ο Ύψιστος κατήλθε θεληματικά μέχρι το σημείο να λάβει σώμα και να γίνει άνθρωπος από παρθενική γαστέρα. Γι' αυτό οι πιστοί δοξολογούμε την αμόλυντη Θεοτόκο.» «Ακούστε με, λαοί, και ελάτε ν' ανεβούμε στο άγιο και επουράνιο όρος, να σταθούμε σαν άυλοι στην πόλη του ζώντος Θεού. Και να δούμε νοερά την άυλη θεότητα του Πατέρα και του Πνεύματος να απαστράπτει στον Μονογενή Υιό.» «Μ' έθελξες με τον πόθο Σου, Χριστέ, και με αλλοίωσες με το θείο Σου έρωτα. Αλλά κατάκαψε με άυλη φωτιά τις αμαρτίες μου και καταξίωσέ με να χορτάσω την τρυφή που δίνεις, για να δοξολογώ όλο χαρά, Αγαθέ, τις δύο παρουσίες Σου.» «Είσαι όλος γλυκύτητα, Σωτήρα μου, είσαι όλος επιθυμία και έφεση πραγματικά ακόρεστη• όλος είσαι κάλλος υπέρτατο».
ΦΙΛΟΚΑΛΙΑ ΙΕΡΩΝ ΝΗΠΤΙΚΩΝ ΤΟΜΟΣ Γ΄
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΓΑΛΙΤΗΣ «ΕΚΔΟΣΙΣ ΤΟ ΠΕΡΙΒΟΛΙ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ»
- Φιλοκαλία των Ιερών Νηπτικών, γ΄τόμος
- Όσιος Φιλόθεος ο Σιναΐτης: Νηπτικά Κεφάλαια
- Όσιος Ηλίας ο Πρεσβύτερος και Έκδικος: Γνωμικό ανθολόγιο σπουδαίων φιλοσόφων
- Γνωστικά Κεφάλαια
- Πρακτικά και θεωρητικά κεφάλαια
- Μοναχός Θεοφάνης: Εισαγωγικά σχόλια στο έργο "Κλίμακα Θείων Χαρίτων"
- "Κλίμακα Θείων Χαρίτων"
- Όσιος Πέτρος ο Δαμασκηνός: Σύντομη Βιογραφία και Εισαγωγικά Σχόλια
- Βιβλίο Πρώτο : Προοίμιο
- Περί του θείου φόβου ως πρώτης εντολής
- Περί του πένθους ως δεύτερης εντολής
- Η έμπρακτη γνώση
- Οἱ σωματικές ἀρετές εἶναι ἐργαλεῖα τῶν ψυχικῶν
- Περί προσοχῆς καί φυλάξεως τοῦ νοῦ
- Περί ἀποφυγῆς τῶν θελημάτων, ὑποταγῆς καί ἡσυχίας
- Οι οκτώ νοητές θεωρίες
- Η Πρώτη Γνώση
- Η Δεύτερη Θεωρία
- Η Τρίτη Θεωρία
- Η τἐταρτη Θεωρία
- Η πέμπτη γνώση
- Η έκτη γνώση
- Η έβδομη γνώση
- Η όγδοη γνώση
- Δεν υπάρχει ασυμφωνία στις θείες Γραφές
- Η προσευχή που αντιστοιχεί σε κάθε μία γνώση
- Η ταπεινοφροσύνη
- Η απάθεια
- Υπόμνηση των επτά σωματικών πράξεων
- Η διάκριση
- Η κατά Θεόν ανάγνωση
- Η αληθινή διάκριση
- Απόρριψη της απογνώσεως
- Σύντομος δρόμος προς απόκτηση των αρετών και αποχή των παθών
- Η απόκτηση της αληθινής πίστεως
- Η ησυχία συμφέρει περισσότερο στους εμπαθείς
- Η αληθινή μετάνοια είναι μεγάλο αγαθό
- Γενικές και ειδικές ευεργεσίες του Θεού
- Ο Θεός τα έκανε όλα προς το συμφέρον μας
- Ο λόγος του Θεού δεν είναι πολυλογία
- Η σωτηρία είναι αδύνατη χωρίς ταπεινοφροσύνη
- Οικοδόμηση της ψυχής με τις αρετές
- Είναι μεγάλο αγαθό η αγάπη και η συμβουλή με ταπείνωση
- Η επανάληψη στη θεία Γραφή δεν είναι πολυλογία
- Η ψεύτικη γνώση
- Κατάλογος των αρετών
- Κατάλογος των παθών
- Διαφορά λογισμών και προσβολών
- Βιβλίο Δεύτερο
- Λόγος α΄ (1ος)
- Λόγος β΄ (2ος)
- Λόγος γ΄ (3ος)
- Λόγος δ΄ (4ος)
- Λόγος ε΄ (5ος)
- Λόγος ζ΄(6ος)
- Λόγος η΄ (7ος)
- Λόγος θ΄ (8ος)
- Λόγος ι΄ (9ος)
- Λόγος κ΄ (10ος)
- Λόγος λ΄ (11ος)
- Λόγος μ΄ (12ος)
- Λόγος ν΄ (13ος)
- Λόγος ξ΄ (14ος)
- Λόγος ο΄ (15ος)
- Λόγος π΄ (16ος)
- Λόγος ρ΄ (17ος)
- Λόγος σ΄ (18ος)
- Λόγος τ΄ (19ος)
- Λόγος υ΄ (20ος)
- Λόγος φ΄ (21ος)
- Λόγος χ΄ (22ος)
- Λόγος ψ΄ (23ος)
- Λόγος ω΄(24ος)
- Άγιος Μακάριος ο Αιγύπτιος: Σύντομη Βιογραφία και Εισαγωγικά Σχόλια
- α΄) Περί της πνευματικής τελειότητας
- β΄)Περί προσευχής
- γ΄) Περί υπομονής και διακρίσεως
- δ΄) Περί υψώσεως του νου
- ε΄) Περί αγάπης
- στ΄) Περί ελευθερίας του νου
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου