Eισαγωγή
Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου 2016
Η Ιερά Ιστορία τής Παλαιάς Διαθήκης
Eισαγωγή
Σὐντομος γεωγραφική εξέτασις της Παλαιστίνης
Η Παλαιστινη γεωφυσικώς
Η Χώρα εἰς τὴν ὁποίαν ἔζησε καὶ ἔδρασεν ὁ Ἰσραηλιτικὸς λαὸς εἶναι κυρίως ἡ Παλαιστίνη. Τὸτε ἐλέγετο Χαναάν. Οἱ ῾Εβραῖοι τὴν ὠνόμαζαν γῆν ἁγίαν καὶ γῆν τῆς ἐπαγγελίας, δηλ. τῆς ὑποσχέσεως, διότι ὁ Θεὸς τὴν ὑπεσχέθη εἰς τοὺς Πατριάρχας καὶ τὸν Μωυσῆ.
Ἡ Παλαιστίνη εἶναι μικρὰ παραθαλάσσιος χώρα, ἡ ὁποία κεῖται εἰς τὰ νότια τῆς Μ. Ἀσίας, μεταξὺ τῆς Συρίας καὶ τῆς Ἀραβίας. Ἀποτελεῖται ἀπὸ τρία μέρη, τὴν παραλίαν τῆς Μεσογείου θαλάσσης, τὸ ὁροπέδιον τῆς Χαναὰν εἰς τὸ μέσον καὶ τὴν κοιλάδα τοῦ ᾽Ιορδάνου ποταμοῦ πρὸς ἀνατολάς.῾Η κοιλὰς αὐτὴ εἶναι πολὺ χαμηλοτέρα ἀπὸ τὴν ἐπιφάνειαν τῆς θαλάσσης. Εἶναι στενὴ καὶ μακρὰ καὶ ὁμοιάζει μὲ εὐρὺ βάραθρον.῾Η Παλαιστίνη πρὸς βορρᾶν συνορεύει μὲ τὴν Συρίαν, πρὸς νότον μὲ τὴν ἔρημον τῆς Ἀραβίας, πρὸς ἀνατολὰς μὲ τὴν Χαλδαίαν καὶ πρὸς δυσμὰς μὲ τὴν Μεσόγειον θάλασσαν. Παλαιότερα κατὰ μῆκος τῆς Μεσογείου θαλάσσης ἦσαν ἐγκατεστημένοι οἱ Φοίνικες πρὸς βορρᾶν καὶ οἱ Φιλισταῖοι πρὸς νότον.
῾Η χώρα αὐτὴ εἶναι γενικῶς ὀρεινή, ἔχει ἔκτασιν 30 χιλιάδων τετρ. χιλιομέτρων καὶ διασχίζεται ἀπὸ δύο ὀροσειράς. Αἱ ὀροσειραὶ αὗται προβάλλονται ἀπὸ δύο μεγάλα καὶ ὑψηλὰ ὄρη, τὰ ὁποῖα εἶναι εἰς τὰ σύνορα τῆς Παλαιστίνης καὶ τῆς Συρίας, τὸν Λίβανον καὶ τὸν Ἀντιλίβανον
Ὁ Λίβανος (δηλ. Λευκὸν ὄρος) κεῖται πρὸς τὴν Μεσόγειον θάλασσαν καὶ εἶναι ὄρος ὀνομαστὸν διὰ τὰς πολλὰς καὶ ὡραίας κέδρους του. ῾Ο Ἀντιλίβανος εἶναι ὄρος χαμηλότερον καὶ σκεπασμένον μὲ δάση. Συνέχεια τοῦ ὄρους τούτου μέσα εἰς τὴν βόρειον Παλαιστίνην εἶναι τὸ ῾Ερμὼν ἤ Ἀερμών, ὄρος δασῶδες. Καὶ νοτιώτερον τὸ Θαβώρ, ὄρος χαμηλὸν μὲ σχῆμα κώνου.
Νοτιώτερον τοῦ Λιβάνου ὑψώνεται ὁ Κάρμηλος, ὄρος κατάφυτον καὶ γεμᾶτον πηγάς. Παραφυάδες του εἶναι τὸ ὄρος Γαριζὶν καὶ τὰ ὑψώματα τῆς ῾Ιερουσαλήμ.
Κοντὰ εἰς τὴν ῾Ιερουσαλὴμ ὑψώνεται τὸ χαμηλὸν καὶ κατάφυτον ἀπὸ ἐλαίας ὄρος τῶν Ἐλαιῶν, μὲ τοὺς τρεῖς λόφους τῆς ῾Ιερουσαλήμ, Σιών, Μορία καὶ Γολγοθᾶ.
Μικρὰς πεδιάδας ἡ Χαναὰν ἔχει τὴν εὐφορωτάτην πεδιάδα τοῦ Σάρωνος καὶ βορειότερον τὴν πεδιάδα τῆς Ἀκκὼ καὶ ᾽Ιεσδραέλ. Περίφημος εἶναι ἀπὸ τὴν ἱστορίαν τοῦ ᾽Ιησοῦ τοῦ Ναυῆ ἡ φάραγξ Αἴλών.
Ἡ μεγάλη λίμνη Ἀσφαλτῖτις, γεμάτη ἅσφαλτον καὶ λάβαν, λεγομένη καὶ Νεκρὰ θάλασσα, διότι μέσα της καὶ γύρω της δὲν ὑπάρχει ζωὴ (ψάρια καὶ ζῷα καὶ ἄνθρωποι). ᾽Εδῶ ἄλλοτε ἦσαν δύο πόλεις, τὰ Σόδομα καὶ τὰ Γόμορρα.
Ἡ λίμνη τῆς Γαλιλαίας, ἡ ὁποία λέγεται καὶ λίμνη τῆς Γενησαρὲτ καὶ θάλασσα τῆς Τιβεριάδος. Τὰς δύο αὐτὰς λίμνας ἐνώνει ὁ ᾽Ἰορδάνης ποταμός, ὁ ὁποῖος πηγάζει ἀπὸ τὸ ῾Ερμών, διέρχεται διὰ τῆς λἱμνης Γενησαρὲτ καὶ χύνεται εἰς τὴν Νεκρὰν θάλασσαν.
῾Η Χαναὰν ἔχει καὶ πολλοὺς χειμάρρους, ὅπως εἶναι ὁ χείμαρος Κισών, πηγάζων ἀπὸ τὸ Θαβώρ, ὁ χείμαρρος Κανᾶ, ποὺ πηγάζει ἀπὸ τὸ Γαριζίν, ὁ χείμαρρος Σωρήκ, ποὺ πηγάζει ἀπὸ τὰ ὑψώματα τῆς Χεβρών. Αὐτοὶ χύνονται εἰς τὴν Μεσόγειον θάλασσαν. ῾Ο χείμαρρος τῶν Κέδρων παρὰ τὴν Ἱερουσαλήμ. Αὐτὸς χύνεται εἰς τὸν ᾽Ιορδάνην ποταμόν.
Τὸ κλῖμα τῆς Παλαιστίνης εἶναι θερμὸν μὲν εἰς τὰ πεδινά, δροσερὸν δὲ εἰς τὰ ὀρεινά. Τὸ ἔδαφός της εἶναι, ἰδίως εἰς τὰ πεδινά, εὐφορώτατον, ἀκόμη καὶ εἰς τὴν πέραν τοῦ ᾽Ιορδάνου χώραν, τὴν Περαίαν.
Εἰς ὅλην τὴν Παλαιστίνην εὐδοκιμεῖ ἡ ἄμπελος, οἱ δημητριακοὶ καρποὶ καὶ ἡ ἐλαία. ῾Ωραῖοι καὶ πανύψηλοι φοίνικες καὶ διάφορα ὀπωροφόρα δένδρα βλαστάνουν εἰς τὴν εὐλογημένην αὐτὴν χώραν, ἡ ὁποία πράγματι, ὅπως ἔλεγον οἱ ῾Εβραῖοι, ρέει μέλι καὶ γάλα.
Οἱ ἐκτεταμένοι λειμῶνες της ἠμποροῦν νὰ τρέφουν πολλὰ ποίμνια.
Πολλὰ χρόνια πρὸ Χριστοῦ τὴν Χαναὰν κατοικοῦσαν πολλοὶ καὶ διάφοροι λαοί, ὅπως οἱ ᾽Αμαληκῖται, οἱ ᾽Αμοραῖοι, οἱ Μαδιανῖται, οἱ Μωαβῖται, οἱ ᾽Ιεβουσαῖοι καὶ ἅλλοι, ὀνομαζόμενοι ὅλοι μαζὶ Χαναναῖοι.
Εἰς τὴν χώραν αὐτὴν περὶ τὰ 2 χιλιάδες ἔτη πρὸ Χριστοῦ ἦλθε καὶ κατῴκησεν ὁ ᾽Αβραάμ, ὁ πατριάρχης τῶν ῾Εβραίων. ᾽Εκυρίευσαν δὲ ὅλην τὴν Χαναὰν καὶ κατῴκησαν αὐτὴν οὶ ῾Εβραῖοι ὁριστικῶς μετὰ τὴν ἔξοδόν των ἐκ τῆς Αἰγύπτου, ὅπως θὰ μάθωμεν. Τότε ἐμοίρασαν τὴν χώραν εἰς δώδεκα τμήματα. Κατὰ τὰς δώδεκα φυλάς. Εἰς τὰς ὁποίας αὐτοὶ ἐχωρίζοντο. Καὶ ίδρυσαν κράτος μὲ πρωτεύουσαν τὴν Χεβρὼν καὶ ὕστερα τὴυ ῾Ιερουσαλήμ.
Η Παλαιστίνη πολιτικῶς ἐχωρίζετο εἰς τέσσαρα μέρη: Τὴν ᾽Ιουδαίαν, τὴν Σαμάρειαν, τὴν Γαλιλαίαν. Καὶ τὴν Περαίαν. ᾽Επὶ τῆς ἐποχῆς τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ περιελάμβανε καὶ πέμπτον τμῆμα, τὴν Ἰδουμαίαν.
Πόλεις τῆς Χαναὰν ἦσαν αἱ ἑξῆς :
Εἰς τὴν Περαίαν ἡ Ἀβιλᾶ, ἡ Βηθαβαρᾶ καὶ τὰ Γέργεσα.
Εἰς τὴν Γαλιλαίαν ἡ Ναζαρέτ, ἡ Καπερναούμ, ἡ Χοραζίν, ἡ
Βηθσαϊδᾶ καὶ ἡ Δάν.
Εἰς τὴν Σαμάρειαν ἡ Σαμάρεια, ἡ Σηλώ, ἡ Βαιθήλ. Καὶ ἡ Συχὲμ ἢ Συχάρ.
Εἱς τὴν Ἰδουμαίαν ἡ Πέτρα.
Καὶ εἰς τὴν ᾽Ιουδαίαν ἡ Χεβρών, ἡ ῾Ιερουσαλήμ, ἡ Βηθλεέμ, ἡ
Ραμά, ἡ ῾Ιεριχὼ καὶ ἡ Γαβαών.
3 ῾Η ῾Ιερουσαλὴμ εἶναι ἡ ἐνδοξοτέρα πόλις τῆς Παλαιστίνης. Αὐτὴ ἐκτίσθη ἐπάνω εἰς δύο λόφους, τὸν λόφον Σιὼν καὶ τὸν λόφον Μορία εἰς ὕψος 775 μέτρων ὑπὲρ τὴν ἐπιφάνειαν τῆς θαλάσσης. ᾽Επὶ τῆς ἐποχῆς τοῦ μεγάλου Ἀλεξάνδρου εἶχεν 120 χιλιάδας κατοίκους. ᾽Επὶ
᾽Ιησοῦ Χριστοῦ εἶχε 50 χιλιάδας καὶ σήμερον μόνον 40 χιλιάδας.
῾Ιερουσαλὴμ (δηλαδὴ πόλιν τῆς εἰρήνης) τὴν ὡνόμασαν οἱ ῾Εβραῖοι, διότι ἦτο πόλις ὠχυρωμένη καλὰ μὲ τείχη ἰσχυρά. Εκεῖ ἄλλοτε ὑπῆρχεν ἡ πόλις Σαλήμ, τὴν ὁποίαν εἶχε κτίσει ὁ πρῶτός της βασιλεὺς καὶ ἀρχιερεὺς Μελχισεδὲκ περὶ τὸ ἔτος 2 χιλιάδες πρὸ Χριστοῦ. Οἱ Ἑβραῖοι τὴν ἐκυρίευσαν ὁριστικὰ περὶ τὸ ἔτος 1050 π.Χ.
῾Ο Δαβίδ, ὁ βασιλεὺς τοῦ ᾽Ισραήλ, τὴν ἔκαμε πρωτεύουσαν τοῦ μεγάλου εβραϊκοῦ κράτους. Καὶ ἀπὸ τότε παρέμεινεν ἡ ἐνδοξοτέρα πόλις τῆς Παλαιστίνης,
Οἱ Ρωμαῖοι τὸ ἔτος 70 μετὰ Χριστὸν τὴν κατέστρεψαν ἐντελῶς. Εἰς ὃλους ὅμως τοὺς αἰῶνας ἡ Ἱερουσαλὴμ παρέμεινε πὁλις ἁγία καὶ διὰ τοὺς ῾Εβραίους καὶ διὰ τοὺς Χριστιανοὺς καὶ διὰ τοὺς Μωαμεθανοὺς ἀκόμη.
Πρώτη εισαγωγή και δημοσίευση κειμένων στο Ορθόδοξο Διαδίκτυο από τό Βιβλίο:
Η ΙΕΡΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ
ΟΕΔΒ 1958
Η επεξεργασία , επιμέλεια μορφοποίηση κειμένου και εικόνων έγινε από τον Ν.Β.Β
Επιτρέπεται η αναδημοσίευση κειμένων στο Ορθόδοξο Διαδίκτυο, για μη εμπορικούς σκοπούς με αναφορά πηγής το Ιστολόγιο:
© ΠΗΔΑΛΙΟΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
http://www.alavastron.net/
Αν σας αρέσει αυτό το άρθρο, μπορείτε να το βάλετε στο Ιστολόγιο σας αντιγράφοντας έναν από τους παρακάτω κωδικούς
If you Like This Article,Then kindly linkback to this article by copying one of the codes below.
URL Of Post:
Paste This HTML Code On Your Page:
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου