ΠΗΔΑΛΙΟΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ: 11/14/16

Δευτέρα 14 Νοεμβρίου 2016

Η Ψυχή μετά το Θάνατο Πίνακας Περιεχομένων

0 σχόλια


π. Σεραφείμ Ρόουζ
Η ΨΥΧΗ ΜΕΤΑ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ


Εισαγωγικό σχόλιο

Μεταθανάτιες εμπειρίες στο φως την ορθόδοξης διδασκαλίας.Αναφορές για την μεταθανάτιο ζωή μέσα από τους βίους των άγιων,Από τους πατέρες τις εκκλησίας, από θείες αποκαλύψεις σε απλούς ανθρώπους.Ο σύγχρονος άνθρωπος ο οποίος αναπτύσσεται σε ένα κοσμικό περιβάλλον και έχει δεχθεί  μία παιδεία ουμανιστική στο πνεύμα του ευρωπαϊκού διαφωτισμού, στέκεται με αμηχανία ενώπιον των μεγάλων γεγονότων και αισθημάτων όπως είναι ο θάνατος, η αγάπη, η μετάνοια, η ευλάβεια και άλλα. Αδυνατεί να τα κατανοήσει και να τα ερμηνεύσει γιατί τα προσεγγίζει όχι με νου «καθηγεμόνα και αυτοκράτορα» αλλά αποπροσανατολισμένο και «δούλο των αλόγων παθών».Έτσι, αν δε μαθητεύσει ταπεινά στην παράδοση που μεταφέρει ότι χαρισματικά έχει βιωθεί και βιώνεται από τους αγίους της Εκκλησίας, είναι ανοιχτός σε οποιαδήποτε ιδέα ή εμπειρία συγκινήσει την αμηχανία του.Ειδικότερα στο θέμα της ζωής μετά το θάνατο, ο σύγχρονος άνθρωπος, ανάσκητος όπως είναι στο να «δοκιμάζει τα πνεύματα», γίνεται κοινωνός ρομαντικών αντιλήψεων που τον αφήνουν εκτεθειμένο σε ιδέες και αντιλήψεις που απέχουν πολύ από την αλήθεια. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μη συντονίζεται με την αλήθεια που θα μπορούσε να τον θεραπεύσει και τελικά να τον σώσει.Σ’ αυτόν τον σύγχρονο άνθρωπο απευθύνεται το βιβλίο του π. Σεραφείμ Ρόουζ. Στόχος του δεν είναι να τον κρίνει  ή να τον κατηγορήσει για τίποτα, αλλά αντίθετα να τον καταστήσει  κοινωνό της αλήθειας, η οποία διαστρέφεται από το κοσμικό πνεύμα και τα παραμορφωτικά έσοπτρα των χριστιανικών αιρέσεων. Τα επιχειρήματά του προέρχονται από τον πλούτο της πατερικής παραδόσεως, γι’ αυτό στο βάθος τους είναι φιλάνθρωπα. Ακόμα και οι αναφορές στα «εναέρια τελώνια» έχουν την ποιότητα αυτής της φιλανθρωπίας. Όλα καλούν σε μετάνοια, σε κατάνυξη, σε μια ιερή όσο και έμπονη διαδικασία που οδηγεί στη «βαθειά ειρήνη» για την οποία ομιλούν οι Πατέρες της Εκκλησίας. Όλα έχουν σαν σκοπό να ελευθερώσουν το άνθρωπο από την εγωπάθειά του, έτσι ώστε να  μπορέσει να  γνωρίσει το Θεό και την αγάπη Του.Και η εμπειρία της αγάπης του θεού είναι η πιο συγκλονιστική μεταθανάτια εμπειρία, δια της οποίας ο αγαπώμενος από το Θεό άνθρωπος υπερβαίνει τη ζωή και το θάνατο, ελκόμενος από την άκτιστη Χάρη Του.

Π. Ιωάννης Δρογγίτης
Εφημεριος Ι. Παρ/σίου Αγ. Δημητρίου, Πλάκα
1/10/2002 Ανανίου Αποστόλου
Και Ρωμανού του μελωδού

Read More ->>

Η Ψυχή μετά Θάνατον - Πρόλογος

0 σχόλια

ΑΓΓΕΛΟΙ


Η ψυχή μετά θάνατον
Serafeim Rose

Πρόλογος

Ο στόχος του παρόντος βιβλίου είναι διττός πρώτον, να δώσει μία εξήγηση, βάσει της Ορθόδοξης Χριστιανικής διδασκαλίας περί της μετά θάνατον ζωής, σχετικά με τις σημερινές «μεταθανάτιες εμπειρίες» οι οποίες έχουν προκαλέσει ξεχωριστό ενδιαφέρον σε μερικούς θρησκευτικούς και επιστημονικούς κύκλους και δεύτερον , να παρουσιάσει τις βασικές πηγές και τα κείμενα που εκφράζουν την Ορθόδοξη διδασκαλία περί της μετά θάνατον ζωής. Το γεγονός ότι η Ορθόδοξη διδασκαλία είναι ελάχιστα κατανοητή σήμερα, οφείλεται κατά πολύ στο ότι τα εν λόγω κείμενα έχουν τόσο παραμεληθεί και θεωρηθεί «εκτός μόδας» στους «πεφωτισμένους» καιρούς μας επιδίωξή μας ήταν να κάνουμε αυτά τα κείμενα περισσότερο κατανοητά και προσιτά στο σύγχρονο αναγνώστη. Είναι περιττό να πούμε ότι τα κείμενα αυτά αποτελούν ένα αναγνωστικό υλικό απείρως πιο βαθύ και ψυχωφελές απ’ ότι το αντίστοιχο των δημοφιλών βιβλίων που κυκλοφορούν στις μέρες μας πάνω στο θέμα των «μεταθανάτιων εμπειριών» βιβλία τα οποία ακόμα και όταν δεν αποσκοπούν μόνον στον εντυπωσιασμό, απλώς δεν μπορούν να διεισδύσουν πολύ πιο πέρα από τη θεαματική επιφάνεια των σημερινών εμπειριών λόγω της απουσίας μιας μεθοδικής και αληθινής διδασκαλίας πάνω στο όλο θέμα της «μετά θάνατον « ζωής.

Read More ->>

Το σύγχρονο φαινόμενο των «μεταθανάτιων εμπειριών»

0 σχόλια


Η ψυχή μετά θάνατον
Serafeim Rose
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1

Το σύγχρονο φαινόμενο των «μεταθανάτιων εμπειριών»

Το θέμα της μετά θάνατον ζωής έχει, εντελώς ξαφνικά, αποτελέσει αντικείμενο εκτεταμένου ενδιαφέροντος για το πλατύ κοινό στο δυτικό κόσμο. Ειδικότερα, τα τελευταία δύο χρόνια έχουν δημοσιευθεί αρκετά βιβλία που διατείνονται ότι περιγράφουν «μεταθανάτιες εμπειρίες» και φημισμένοι ιατροί και άλλοι επιστήμονες είτε έχουν γράψει οι ίδιοι αυτά τα βιβλία είτε τους έχουν προσφέρει την ολόθερμη υποστήριξή τους. Μία τέτοια περίπτωση αποτελεί η παγκοσμίως γνωστή ιατρός και «ειδική» επί των προβλημάτων που σχετίζονται με το θάνατο και την επιθανάτια αγωνία, Ελίζαμπεθ Κιούμπλερ – Ρός. Η Ρός θεωρείς πως αυτές οι έρευνες για τις μεταθανάτιες εμπειρίες «θα διαφωτίσουν πολλούς ανθρώπους και θα επιβεβαιώσουν αυτό που έχουμε διδαχθεί εδώ και δύο χιλιάδες χρόνια – ότι δηλαδή υπάρχει ζωή μετά το θάνατο». Όλα αυτά, φυσικά, συνιστούν μία απότομη αλλαγή στην έως τώρα επικρατούσα ατμόσφαιρα στους ιατρικούς και επιστημονικούς κύκλους, οι οποίοι γενικά θεωρούσαν το θέμα του θανάτου «ταμπού» και εξοστράκιζαν οποιαδήποτε ιδέα σχετικά με τη μετά θάνατον επιβίωση στη σφαίρα του φανταστικού ή της δεισιδαιμονίας ή, στην καλύτερη περίπτωση, την αντιμετώπιζαν ως προσωπική πεποίθηση η οποία στερείται αντικειμενικών αποδείξεων.

Read More ->>

Η Ορθόδοξη διδασκαλία περί αγγέλων

0 σχόλια


Η ψυχή μετά θάνατον
Serafeim Rose
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2

Η Ορθόδοξη διδασκαλία περί αγγέλων

Γνωρίζουμε από τους λόγους του ίδιου του Χριστού ότι μετά το θάνατο την ψυχή τη συναντούν άγγελοι. «Εγένετο δε αποθανείν τον πτωχόν και απενεχθήναι αυτόν υπό των αγγέλων εις τον κόλπον Αβραάμ» (κατά Λουκάν)Το Ευαγγέλιο μας πληροφορεί επίσης για τη μορφή με την οποία εμφανίζονται οι άγγελοι: «Άγγελος γαρ Κυρίου καταβάς εξ ουρανού… ήν δε η ιδέα αυτού ως αστραπή και το ένδυμα αυτού λευκόν ωσεί χιών» (Κατά Ματθαίον), «είδον νεανίσκον… περιβεβλημένον στολήν λευκήν» (Κατά Μάρκον), «άνδρες δύο… εν εσθήσεσιν αστραπτούσαις» (Κατά Λουκάν), «δύο αγγέλους εν λευκοίς… (Κατά Ιωάννην). Σε όλη τη διάρκεια της ιστορίας του Χριστιανισμού οι άγγελοι φανερώνονται με την ίδια αυτή μορφή, ως εξαστράπτοντες νεανίσκοι περιβεβλημένοι στολήν λευκήν. Η εικονογραφική παράδοση σχετικά με την εμφάνιση αγγέλων παραμένει επίσης σταθερή διαμέσου των αιώνων, απεικονίζοντας μόνον τέτοιους εξαστράπτοντες νεανίσκους, συχνά με φτερά, τα οποία βεβαίως αποτελούν ένα συμβολικό χαρακτηριστικό, συνήθως όχι ορατό στις εμφανίσεις των αγγέλων, και η Έβδομη Οικουμενική Σύνοδος του 787 μ.Χ. όρισε ότι οι άγγελοι θα πρέπει πάντα να απεικονίζονται μόνον κατ’ αυτόν τον τρόπο, δηλαδή ως άνθρωποι. Οι «ερωτιδείς» της Δυτικής τέχνης της Αναγέννησης και των κατοπινών περιόδων είναι παγανιστικής έμπνευσης και δεν έχουν καμιά σχέση με τους αληθινούς αγγέλους.

Read More ->>

Εμφανίσεις αγγέλων και δαιμόνων κατά την ώρα του θανάτου

0 σχόλια

Η ψυχή μετά θάνατον
Serafeim Rose
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3

Εμφανίσεις αγγέλων και δαιμόνων κατά την ώρα του θανάτου

Στις περιπτώσεις αυτές την ψυχή του ανθρώπου που μόλις έχει πεθάνει τη συναντούν συνήθως δυό άγγελοι. Να πώς περιγράφει τη σχετική του εμπειρία ο συγγραφέας του “Unbelievable for Many…»: Η ηλικιωμένη νοσοκόμα είπε: «Ας έχει τη Βασιλεία των Ουρανών και την αιώνια ανάπαυση». Μόλις το είπε αυτό, αμέσως ήλθαν κοντά μου δύο άγγελοι: στον ένα αναγνώρισα το δικό μου Φύλακα Άγγελο αλλά ο άλλος μου ήταν άγνωστος. Αργότερα κάποιος ευλαβής περιπλανώμενος προσκυνητής του είπε πως εκείνος ήταν ο «άγγελος της υποδοχής». Η αγ. Θεοδώρα, της οποίας η μετά θάνατον διαδρομή μέσα από τα εναέρια «τελώνια» περιγράφεται στο Βίο του αγ. Βασιλείου του Νέου διηγείται: «Όταν πια μ’ εγκατέλειψαν οι δυνάμεις μου είδα ξαφνικά δυό ακτινοβολούντες αγγέλους του Θεού, που είχαν όψη λαμπρών νέων ανέκφραστης ωραιότητας. Τα πρόσωπά τους ήταν λαμπρότερα κι απ’ τον ήλιο, η ματιά τους γεμάτη αγάπη, τα μαλλιά τους λευκά σαν το χιόνι, γύρω από το κεφάλι τους ξεχυνόταν μια χρυσή ανταύγεια, τα ενδύματά τους άστραφταν και στο στήθος ήταν περιζωσμένοι σταυρωτά με οράρια».

Read More ->>

Η σύγχρονη εμπειρία της όρασης του «Παραδείσου»

0 σχόλια


Η ψυχή μετά θάνατον
Serafeim Rose

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4

Η σύγχρονη εμπειρία της όρασης του «Παραδείσου»

Ο Δρ. Μούντυ παρατηρεί στο Life After Life ότι τα άτομα από τα οποία πήρε συνέντευξη δε φαίνεται να έχουν βιώσει τίποτε σχετικό με «τις παραδοσιακές δοξασίες για τη μετά θάνατον ζωή», και μάλιστα συνήθως δυσπιστούν στη συνηθισμένη άποψη για τον παράδεισο και την κόλαση και στο όλο μοντέλο «επιβράβευση – τιμωρία στην άλλη ζωή».Στο Reflections on Life After Life, ο συγγραφέας δηλώνει ότι οι μεταγενέστερες συνεντεύξεις που πήρε πράγματι αποκαλύπτουν την ευρεία ύπαρξη μεταθανάτιων εμπειριών που αφορούν κάποια «άλλα βασίλεια ύπαρξης που θα μπορούσαν κάλλιστα να αποκαλεστούν «ουράνια». Κάποιος άνδρας βρέθηκε σε «μία εξοχή όπου υπήρχαν ρυάκια, γρασίδι, δέντρα και βουνά», επίσης, μία γυναίκα βρέθηκε σε ένα παρόμοιο «όμορφο μέρος», και περιέγραψε πως «πέρα μακριά… είδα μία πόλη. Αυτή η πόλη είχε κτίρια, ξεχωριστά κτίρια. Ήταν λαμπερά, αστραφτερά, ξεχωριστά μεταξύ τους.Οι άνθρωποι εκεί ήταν ευτυχισμένοι. Υπήρχαν κρυστάλλινα νερά, σιντριβάνια… νομίζω ότι  θα μπορούσε να την πεί κανείς μία πόλη φωτός».Στην πραγματικότητα, όπως αποκαλύπτουν μερικά από τα υπόλοιπα καινούρια βιβλία, αυτή είναι μία μάλλον συνηθισμένη εμπειρία. Οι Προτεστάντες συγγραφείς του βιβλίου που αναφέραμε στο προηγούμενο κεφάλαιο πιστεύουν ότι πρόκειται – τουλάχιστον όταν οι περιγραφόμενες εικόνες είναι καθαρά Βιβλικές- για Χριστιανική εμπειρία η οποία πρέπει να διαχωρίζεται σαφώς από το μεγαλύτερο μέρος των άλλων «μεταθανάτιων» εμπειριών, τις οποίες θεωρούν ως δαιμονικές πλάνες.


Read More ->>

Ο εναέριος κόσμος των πνευμάτων

0 σχόλια
ΦΩΤΟΣ


Η ψυχή μετά θάνατον
Serafeim Rose
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5
Ο εναέριος κόσμος των πνευμάτων

Η κατανόηση της φύσης του κόσμου στον οποίο εισέρχεται η ψυχή μετά το θάνατο, απαιτεί τη μελέτη του θέματος μέσα στο συνολικό πλαίσιο της ανθρώπινης φύσης. Χρειάζεται να γνωρίσουμε ποια ήταν η φύση του ανθρώπου πριν την πτώση του, τις αλλαγές τις οποίες υπέστη μετά την πτώση, και τέλος τις δυνατότητες που έχει ο άνθρωπος για επικοινωνία με τα πνευματικά όντα.
Ίσως η πιο συνοπτική ανάλυση της Ορθόδοξης διδασκαλίας πάνω σε αυτά τα θέματα περιέχεται στον ίδιο τόμο των έργων του Επισκόπου Ιγνατίου Μπριαντσιανίνωφ από τον οποίο έχουμε ήδη παραθέσει αποσπάσματα σχετικά με την Ορθόδοξη διδασκαλία περί αγγέλων. Ο Επίσκοπος Ιγνάτιος αφιέρωσε ένα κεφάλαιο του τόμου αυτού στο θέμα της αντίληψης των πνευμάτων μέσω των σωματικών αισθήσεων, δηλαδή των αγγελικών και δαιμονικών εμφανίσεων στους ανθρώπους. Στη συνέχεια, θα παραθέσουμε αποσπάσματα από το συγκεκριμένο κεφάλαιο, το οποίο εκφράζει την Ορθόδοξη Πατερική διδασκαλία, όπως τη μετέδωσε με σοβαρότητα και ακρίβεια ένας από τους μεγάλους Ορθόδοξους πατέρες της σύγχρονης εποχής.

Read More ->>

Τα εναέρια τελώνια

0 σχόλια


Η ψυχή μετά θάνατον
Serafeim Rose
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6
Τα εναέρια τελώνια

Ο ιδιαίτερος τόπος, όπου κατοικούν οι δαίμονες στο μεταπτωτικό κόσμο μας, και όπου οι ψυχές των απελθόντων έρχονται αντιμέτωπες με αυτούς, είναι ο αέρας. Ο Επίσκοπος Ιγνάτιος Μπριαντσιανίνωφ περιγράφει εκτενώς τον κόσμο των δαιμόνων, ο οποίος πρέπει να γίνει σαφώς αντιληπτός, προκειμένου να μπορέσουμε να κατανοήσουμε πλήρως τις σημερινές «μεταθανάτιες» εμπειρίες.Ο λόγος του Θεού και το Αγιο Πνεύμα που ενεργεί μαζί με αυτόν μας αποκαλύπτει, μέσω τον αγίων, οι οποίοι είναι τα «σκεύη εκλογής του», ότι ο χώρος μεταξύ ουρανού και γής, η όλη κυανόχρωμη έκταση του αέρα που είναι ορατή στους ανθρώπους κάτω από τους ουρανούς, είναι ο χώρος όπου ενοικούν οι πεπτωκότες άγγελοι, οι οποίοι εκδιώχθηκαν από τα ουράνια. Ο Απόστολος Παύλος αποκαλεί τους πεπτωκότες αγγέλους «τα πνευματικά της πονηρίας εν τοις επουρανίοις» και τον επικεφαλή τους «τον άρχοντα της εξουσίας του αέρος».


Read More ->>

«Εξωσωματικές» εμπειρίες στην αποκρυφιστική βιβλιογραφία

0 σχόλια


Η ψυχή μετά θάνατον
Serafeim Rose

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7

«Εξωσωματικές» εμπειρίες στην αποκρυφιστική βιβλιογραφία


Προκειμένου να διασαφηνίσουν τις σύγχρονες «μεταθανάτιες» εμπειρίες, οι ερευνητές τους στρέφονται σχεδόν πάντα στην ειδική εκείνη κατηγορία κειμένων η οποία ισχυρίζεται ότι βασίζεται σε εμπειρίες από τον «εξωσωματικό» κόσμο: τα ανά τους αιώνες αποκρυφιστικά κείμενα από την Θιβετιανή και την Αιγυπτιακή Βίβλο των Νεκρών μέχρι τα κείμενα των σύγχρονων δασκάλων και πειραματιστών του αποκρυφισμού. Από την άλλη, σχεδόν κανείς από αυτούς τους ερευνητές δε δίνει ιδιαίτερη σημασία στη χριστιανική διδασκαλία περί της μετά θάνατον ζωής, ή στα κείμενα – πηγές της Αγίας Γραφής και των Πατέρων της Εκκλησίας στα οποία βασίζεται. Γιατί όμως συμβαίνει αυτό;
Ο λόγος είναι πολύ απλός: η χριστιανική διδασκαλία προέρχεται από την αποκαλυμμένη από το Θεό στον άνθρωπο πορεία της ψυχής μετά το θάνατο, και επικεντρώνεται κυρίως στην τελική κατάσταση της ψυχής στον παράδεισο ή την κόλαση. Ενώ υπάρχει επίσης πληθώρα χριστιανικών κειμένων που περιγράφουν το τι συμβαίνει στη ψυχή μετά το θάνατο, βασιζόμενα σε προσωπικές μεταθανάτιες ή εξωσωματικές εμπειρίες, όπως παρουσιάστηκαν στο προηγούμενο κεφάλαιο περί «τελωνίων»,

Read More ->>

Αληθινές Χριστιανικές εμπειρίες Παραδείσου

0 σχόλια

Η ψυχή μετά θάνατον
Serafeim Rose

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8
Αληθινές Χριστιανικές εμπειρίες Παραδείσου - Πού «βρίσκονται» ο Παράδεισος και η Κόλαση

Όπως είδαμε έως τώρα, μέσα από πολυάριθμες αναφορές σε Πατερικά κείμενα και Βίους Αγίων, η ψυχή μετά το θάνατο εισέρχεται αμέσως στον υπο-ουράνιο εναέριο κόσμο, τα χαρακτηριστικά του οποίου εξετάσαμε λεπτομερώς. Είδαμε επίσης ότι η πορεία της ψυχής διαμέσου αυτού του εναέριου κόσμου, εφόσον το σώμα έχει πραγματικά πεθάνει και η σχέση της ψυχής με οτιδήποτε επίγειο έχει παύσει, περιγράφεται ως μία άνοδος μέσα από τα τελώνια, όπου ξεκινά η Μερική Κρίση η οποία έχει σκοπό να καθορίσει την καταλληλότητα ή μη της ψυχής για να κατοικήσει στον παράδεισο. Οι ψυχές που έχουν καταδικαστεί λόγω αμετανοησίας για τις αμαρτίες τους καταποντίζονται από τα πεπτωκότα πνεύματα στην κόλαση, ενώ εκείνες που τελικά υπερνικούν τις δοκιμασίες των τελωνίων ανέρχονται ανεμπόδιστα, οδηγούμενες από αγγέλους, στον παράδεισο.

Read More ->>

Το νόημα των σύγχρονων «μεταθανάτιων» εμπειριών

0 σχόλια


Η ψυχή μετά θάνατον
Serafeim Rose
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9

Το νόημα των σύγχρονων «μεταθανάτιων» εμπειριών. Τι «αποδεικνύουν» οι σύγχρονες μεταθανάτιες εμπειρίες

«Εάν δεν ακούνε τον Μυϋσήν και τους προφήτας, δεν θα πεισθούν και αν ακόμη αναστηθεί κάποιος από τους νεκρούς» (Κατά Λουκάν)

Όπως έχουμε δεί μέχρι τώρα οι «μεταθανάτιες» και «εξωσωματικές» εμπειρίες, που τόσο πολύ συζητιούνται σήμερα, είναι διαφορετικές από τις γνήσιες υπερκόσμιες εμπειρίες που έχουν βιώσει κατά τη διάρκεια των αιώνων οι ευαρεστούντες το Θεό άνθρωποι. Επιπροσθέτως, οι σύγχρονες εμπειρίες έχουν τόσο πολύ υπερτονιστεί και γίνει «της μόδας» όχι επειδή είναι πράγματι «νέες» - υπήρχαν ολόκληρες συλλογές παρόμοιων εμπειριών στην Ευρώπη και την Αμερική του 19ου αιώνα – ούτε κατ’ ανάγκην επειδή εκδηλώνονται με μεγαλύτερη συχνότητα τα τελευταία χρόνια, αλλά κυρίως επειδή η κοινή γνώμη στο δυτικό κόσμο, και ειδικά στην Αμερική, είναι «έτοιμη» γι’ αυτές. Το ενδιαφέρον του κόσμου φαίνεται να αποτελεί  τμήμα μίας ευρείας αντίδρασης κατά του υλισμού και της απιστίας του 20ου αιώνα, μία ένδειξη ενός περισσότερο εκτεταμένου ενδιαφέροντος για τη θρησκεία. Αμέσως παρακάτω, θα εξετάσουμε τη σημασία αυτής της αναζωπύρωσης του «θρησκευτικού» ενδιαφέροντος.


Read More ->>

Η μετα θανατον ζωη υπό Αρχιεπισκόπου Ιωάννη Μαξίμοβιτς

0 σχόλια


Η ψυχή μετά θάνατον
Serafeim Rose

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10

Η μετα θάνατον ζωή υπό Αρχιεπισκόπου Ιωάννη Μαξίμοβιτς

Απέραντη και απαρηγόρητη θα ήταν η θλίψη μας για τους αποβιώνοντες οικείους μας, εάν ο Κύριος δε μας είχε δωρίσει αιώνια ζωή. Η ζωή μας θα ήταν άσκοπη εάν τελείωνε με το θάνατο. Ποιό όφελος θα είχαν τότε η αρετή και οι καλές πράξεις; Σε τέτοια περίπτωση θα αποδεικνύονταν σωστοί όσοι λένε: «Ας φάμε και ας πιούμε, γιατί αύριο θα πεθάνουμε!».Ο άνθρωπος, όμως, δημιουργήθηκε για να  ζήσει αιώνια, και ο Χριστός με την Ανάστασή του άνοιξε τις πύλες της Βασιλείας των Ουρανών, της αιώνιας μακαριότητας για όσους έχουν πιστέψει σε Αυτόν και έχουν ζήσει σύμφωνα με τις εντολές Του. Η παρούσα ζωή είναι μία προετοιμασία για τη μελλοντική ζωή, προετοιμασία που λήγει με το θάνατό μας. «Οι άνθρωποι μία φορά πεθαίνουν και ύστερα έρχεται κρίσις». Τότε ο άνθρωπος εγκαταλείπει όλες τις εγκόσμιες φροντίδες, το σώμα αποσυντίθεται, προκειμένου να εγερθεί εκ νέου κατά τη γενική Ανάσταση.Η ψυχή του, όμως, συνεχίζει να ζει, μη παύοντας να υπάρχει ούτε για μία στιγμή. Μέσω πολλών περιστατικών φανέρωσης νεκρών μας έχει δοθεί μία μερική γνώση περί του τι συμβαίνει στην ψυχή όταν αφήνει το σώμα. Όταν η όραση των σωματικών οφθαλμών παύει να λειτουργεί, ξεκινά η πνευματική όραση.

Read More ->>

Η Ορθόδοξη Διδασκαλία του αγίου Μάρκου Εφέσου περί της κατάστασης της ψυχής

0 σχόλια
ΕΥΓΕΝΙΚΟΣ


Η ψυχή  μετά θάνατον
Serafeim Rose

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι:

Η Ορθόδοξη Διδασκαλία του αγίου Μάρκου Εφέσου περί της κατάστασης της ψυχης μετα το θανατο

Η Ορθόδοξη διδασκαλία για την κατάσταση των ψυχών μετά το θάνατο συχνά δεν είναι πλήρως κατανοητή, ακόμα και από τους ίδιους τους Ορθόδοξους Χριστιανούς, και η σχετικά πρόσφατη διδασκαλία των Λατίνων περί «καθαρτηρίου πυρός» έχει προκαλέσει περαιτέρω σύγχυση στην κοινή γνώμη. Ωστόσο, η ίδια η Ορθόδοξη διδασκαλία δεν είναι καθόλου ασαφής ή ανακριβής. Ισως η πιο συνοπτική έκθεση της διδασκαλίας αυτής από Ορθόδοξη πηγή βρίσκεται στις ομιλίες του αγ. Μάρκου Εφέσου του Ευγενικού, οι οποίες ανεγνώσθησαν στη Σύνοδο της Φλωρεντίας το 1439, και τις οποίες συνέγραψε ακριβώς ως απάντηση στη διδασκαλία των Λατίνων περί καθαρτηρίου πυρός.
Η ιδιαίτερη αξία που έχουν αυτές οι δύο ομιλίες για εμάς έγκειται στο ότι, προερχόμενες καθώς είναι από τον τελευταίο εκ των Βυζαντινών Πατέρων, πριν τη σύγχρονη εποχή με όλες τις συγκεχυμένες θεολογικές απόψεις που τη χαρακτηρίζουν, μας παραπέμπουν στις πηγές της Ορθόδοξης διδασκαλίας και μας καθοδηγούν ως προς τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να προσεγγίζουμε και να κατανοούμε αυτές τις  πηγές, που είναι οι εξής: Αγία Γραφή, Πατερικές ομιλίες, λειτουργικά κείμενα, Βίοι Αγίων, και ορισμένες αποκαλύψεις και οράματα σχετικά με τη μετά θάνατον ζωή, που περιέχονται στο βιβλίο IV των διαλόγων του αγ. Γρηγορίου του Μεγάλου.


Read More ->>

Μερικές Ορθόδοξες μαρτυρίες για την μετά θάνατον ζωή

0 σχόλια


Η ψυχή μετά θάνατον
Serafeim Rose

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ II
ΜΕΡΙΚΕΣ ΟΡΘΟΔΟΞΕΣ ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΜΕΤΑ ΘΑΝΑΤΟΝ ΖΩΗΣ
π. 'Αμβροσίου Φοντριέ πρωθιερέως των Γαλλικών ’Ορθόδοξων ’Ενοριών τής Ρωσικής ’Εκκλησίας τής Διασποράς.

Τά τελευταία χρόνια στή Γαλλία, τά έντυπα καί τά ραδιοτηλεοπτικά μέσα ασχολούνται ιδιαίτερα με τό θέμα τοΰ θανάτου καί τής μετά θάνατον ζωής. ’Ακόμα καί ένα  υποτίθεται ’Ορθόδοξο  ελληνικό περιοδικό πού κυκλοφορεί στή Γαλλία έχει λάβει μέρος σέ αυτόν τό χορό συζητήσεων, δημοσιεύοντας ένα άρθρο μέ τίτλο: «Πείτε μου γιατί... ποτέ κανείς δέν έχει γυρίσει πίσω!» Στό τέλος τοΰ άρθρου ό συντάκτης του συμπεραίνει: «Καμιά άνθρώπινη γνώση δέ δύναται νά δώσει μία βέβαιη άπάντηση στό μυστήριο τοΰ θανάτου καί τής μετά θάνατον ζωής: μόνο ή πίστη διαλύει κάπως τις σκιές...» Παρεμπιπτόντως, άποδίδει τά σέβη του πρός τόν Κύριο, τόν Όποιο άποκαλεϊ «ό ικανός βαρκάρης...», ένας βαρκάρης ό όποίος περιέργως θυμίζει τό Χάροντα, τόν οδηγό τού "Αδη τής ελληνικής μυθολογίας πού οδηγούσε με τή βάρκα του τίς ψυχές των νεκρών στόν ποταμό, μέ άντίτιμο έναν όβολό.Θά ήταν εύχής έργο, εάν ό συντάκτης τού εν λόγω άρθρου είχε μελετήσει τό κείμενο τής ’Ορθόδοξης επικήδειας λειτουργίας, ή των λειτουργιών υπέρ άναπαύσεως τών νεκρών πού τελούνται κάθε Σάββατο, ή τούς Βίους τών Αγίων ή τών Πατέρων τής ερήμου· θά είχε τότε μπορέσει νά δώσει «μία άπάντηση στό μυστήριο τού θανάτου καί τής μετά θάνατον ζωής» καί έτσι νά καθοδηγήσει υπεύθυνα καί νά διαπαιδαγωγήσει τούς άναγνώστες του. Αλλά οί δικοί μας «’Ορθόδοξοι» οίκου μενιστές καί μοντερνιστές, εξ΄ αιτίας τής έρωτοτροπίας τους μέ αύτόν τόν κόσμο, υπέρ τού οποίου ό Σωτήρας Χριστός δέν ήθελε νά προσευχηθεί, έχουν γίνει τό άλάτι πού έχει χάσει τήν άλμύρα του καί δέν έχει πλέον καμιά άξια παρά νά πεταχτεϊ έξω καί νά καταπατεϊται άπό τούς άνθρώπους, σύμφωνα μέ τόν άλάθητο λόγο τού Κυρίου.

Read More ->>

Απάντηση σε ενα επικριτή

0 σχόλια


Η ψυχή μετά θάνατον
Serafeim Rose

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

Απάντηση σε ενα επικριτή

Τήν περίοδο πού τό παρόν βιβλίο δημοσιευόταν σε συνέχειες στό περιοδικό The Orthodox Word, ό υπεύθυνος έκδοσης ενός άλλου ’Ορθόδοξου περιοδικού άρχισε νά δημοσιεύει μία μακρά σειρά άρθρων τά όποια έπιτίθεντο κατά τής διδασκαλίας περί τής μετά θάνατον ζωής τήν οποία εκθέσαμε στό βιβλίο αύτό. Πρόκειται γιά τό περιοδικό The Tlingit Herald, πού εκδίδει ό άμερικανικός ’Ορθόδοξος Ναός τού άγ. Νεκταρίου στό Σηάτλ τής πολιτείας Ούάσινγκτον των ΗΠΑ. Οί επιθέσεις αύτές δέ στρέφονταν μόνον κατά τής διδασκαλίας τού παρόντος βιβλίου, άλλά καί κατά τής διδασκαλίας πού εκφράζεται στις εκδόσεις τής Μονής Αγίας Τριάδος, στό Τζόρντανβιλλ τής Νέας Ύόρκης, ειδικά στό τεύχος τού Orthodox Life ’Ιανουάριου  Φεβρουάριου, 1978, στό εγχειρίδιο «Unbelievable for Many but Actually True Occurrence,» τό όποιο κυκλοφόρησε μέ τό Orthodox Life ΊουλίουΑύγούστου 1976, καί στήν άνθολογία Eternal Mysteries Beyond the Grave στρέφονταν κατά τής ομιλίας τού ’Αρχιεπισκόπου ’Ιωάννη Μαξίμοβιτς, μέ τίτλο «Ή Ζωή μετά τό Θάνατο» ή οποία περιεχόταν στό τεύχος No 4 τού the Orthodox Word, 1971, καί ή οποία άναδημοσιεύεται στό Κεφάλαιο Δέκα αύτοΰ τού βιβλίου· στρέφονταν κατά τής όλης διδασκαλίας τοΰ Επισκόπου Ιγνατίου Μπριαντσιανίνωφ, ή οποία ένέπνευσε τή συγγραφή αύτοΰ τοΰ βιβλίου· καί γενικά, στρέφονταν κατά τής διδασκαλίας ή οποία άναφέρεται άπό τόσο πολλές ’Ορθόδοξες πηγές εδώ καί άρκετοΰς αιώνες καί ή οποία εκφράζει τή ζωντανή ευσέβεια τών ’Ορθόδοξων πιστών άκόμα καί στή σημερινή εποχή.

Read More ->>

Άπό την Κλίμακα, ενα άλλο κλασσικό Ορθόδοξο Ακητικό έργο

0 σχόλια


Η ψυχή μετά θάνατον
Serafeim Rose

Άπό την Κλίμακα, ενα άλλο κλασσικό Ορθόδοξο ακητικό έργο

’Άλλοι (εκ τών άποθνησκόντων) έλεγαν θλιμμένα: « θά διαβεϊ ή ψυχή μας μέσα άπό τήν άσυγκράτητη θάλασσα τών πνευμάτων τού άέρα;» μήν έχοντας πλήρη εμπιστοσύνη, άλλά ζητώντας νά μάθουν τί θά συνέβαινε σέ εκείνη τή διαδικασία άπόδοσης χρεών.Ή «Επιστολή τού άββα Ιωάννη τής Ραϊθού», ή οποία προλογίζει τήν Κλίμακα, επισημαίνει αύτόν άκριβώς τό σκοπό γιά τόν όποιο γράφονται τέτοια βιβλία:Όπως στήνεται μία σκάλα, τό βιβλίο αυτό θά οδηγήσει τούς υποψήφιους στις πύλες της Ούράνιας Βασιλείας καθαρούς καί άμεμπτους, έτσι ώστε νά περάσουν άνεμπόδιστα μέσα άπό τά πνεύματα τής μοχθηρίας, καί άπό τούς άρχοντες τού σκότους πού κυβερνούν τόν κόσμο, καί άπό τούς πρίγκιπες τού άέρα.

Άπό τό Λόγο περί νήψεως του άγ. Ησυχίου του Πρεσβυτέρου

Read More ->>

Παράρτημα στή δεύτερη έκδοση

0 σχόλια


Η ζωή μετά θάνατον Serafeim Rose

Παράρτημα στή δεύτερη έκδοση

Εορτή τοϋ άγ. ’Αμβροσίου Μεδιολάνων
Ή ευλογία τον Κυρίου νά είναι μαζί σας

Σάς ευχαριστώ γιά τήν «ανοικτή επιστολή» σας τής 3ης Νοεμβρίου καί τήν προσωπική επιστολή σας τής 4ης Νοεμβρίου. Σας βεβαιώ ότι καμιά από τίς δύο δεν άπετέλεσε αιτία δυσαρέσκειας εκ μέρους μου αλλά μόνον άφορμή γιά μία φιλική συζήτηση σχετικά μέτή διδασκαλίατουλάχιστον ενός τμήματος αυτής  καί τή σπουδαιότητα δύο μεγάλων ιεραρχών καί θεολόγων τής Ρωσίας τοΰ 19ου αιώνα: τοΰ Θεοφάνη τοΰ Εγκλείστου καί τοΰ Ιγνατίου Μπριαντσιανίνωφ. Μέ τό σχόλιό μου στή σελίδα  τοΰ Ή Ψυχή μετά τό Θάνατο ότι ό Επίσκοπος Θεοφάνης ήταν ίσως ό «μόνος άντάξιος» τοΰ Επισκόπου Ιγνατίου όσον άφορα τήν υπεράσπιση τής ’Ορθοδοξίας κατά τών σύγχρονων εσφαλμένων άντιλήψεων δέν ήθελα κατά κανέναν τρόπο νά υπονοήσω ότι ό Επίσκοπος Θεοφάνης ήταν κατώτερος ώς θεολόγος ή διδάσκαλος· είχα άπλώς επικεντρώσει τήν προσοχή μου στόν Επίσκοπο ’Ιγνάτιο στό σημείο εκείνο, μέ άποτέλεσμα ό ’Επίσκοπος Θεοφάνης νά μοιάζει «λιγότερο σημαντικός» εντός τοΰ πλαισίου εκείνου, κάτι πού φυσικά δέν ισχύει στήν πραγματικότητα.

Read More ->>
 

Flag counter

Flag Counter

Extreme Statics

Συνολικές Επισκέψεις


Συνολικές Προβολές Σελίδων

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρουσίαση στο My Blogs

myblogs.gr

Στατιστικά Ιστολογίου

Επισκέψεις απο Χώρες

COMMENTS

| ΠΗΔΑΛΙΟΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ © 2016 All Rights Reserved | Template by My Blogger | Menu designed by Nikos Vythoulkas | Sitemap Χάρτης Ιστολογίου | Όροι χρήσης Privacy | Back To Top |