ΠΗΔΑΛΙΟΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ: Ή άπομόνωση τής 'Αγίας

Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2016

Ή άπομόνωση τής 'Αγίας




Ο βίος τής Αγίας Μεγαλομάρτυρος Βαρβάρας

Ή άπομόνωση τής 'Αγίας

Αύτό τό πέτυχε μέ τήν κατασκευή ενός πύργου, μέσα στόν όποιο ήταν διαμορφωμένη μιά έπαυλη. Οί μόνοι πού έ'ρχονταν σέ έπαφή μέ τή θυγατέρα του ήταν πιστοί υπηρέτες καί υπηρέτριες, ένώ δέν τής έπιτρεπόταν νά συναναστρα-φεϊ ούτε καν μέ κορίτσια τής ήλικίας της. Ό πατέρας της τήν είχε σέ κατ’ οικον περιορισμό καί έτσι αισθανόταν περισσότερο ασφαλής καί σίγουρος.
Τελικά όμως, πολλές φορές, τά πράγματα έρχονται διαφορετικά απ’ οτι τά υπολογίζουμε καί συμβαίνουν αυτά ακριβώς πού αποφεύγουμε. Τά σχέδια των ανθρώπων δέν πραγματοποιούνται, αντίθετα φαίνεται πώς οί σχεδιαζόμενες ένέργειες έχουν τά αντίθετα αποτελέσματα άπό αυτά πού αναμένονται, δταν μάλιστα δέν έχουν σχέση μέ τό αυτεξούσιο τού ανθρώπου άλλά καί τό θέλημα τού Κυρίου.Έτσι καί στήν περίπτωση της 'Αγίας τό ερημικό περιβάλλον τής ζωής της, ή απομόνωση καί ή έρημιά τής γέννησαν στήν ψυχή θείες καί γενναίες σκέψεις. Παρουσιάζεται ξαφνικά χριστιανή. Μήπως κάποια φίλη της άπό τό υπηρετικό προσωπικό μετέδωσε σ’ αυτήν τή σωτήρια διδασκαλία τού Χριστιανισμού; Μήπως κατάφερε νά διαβάσει κάποιο χριστιανικό σύγγραμμα; Είναι πολύ πιθανόν πάντως κάποια κρυπτοχριστιανή άπό τό υπηρετικό προσωπικό νά βοήθησε στή μετάδοση τής χριστιανικής αλήθειας στή νεαρή Βαρβάρα. Σύμφωνα πάντα μέ τό βιογράφο της, πιθανόν ή ίδια ή λογική νά τήν οδήγησε στή χριστιανική πίστη. Πώς θά μπορούσε ή αρμονία τής φύ-σεως νά προερχόταν άπό τούς πέτρινους θεούς καί τά είδωλα πού είχαν φτιάξει οί άνθρωποι; Μόνο ένας σοφός Δημιουργός θά μπορούσε νά τά δημιουργήσει δλα μέ τέτοια τάξη.



Ό Συμεών ό Μεταφραστής αναφέρει: «Έν αύτω τώ πύργω, ή τοϋ Παρακλήτου χάρις των αφανών αυτής οφθαλμών άφανώς άφαμένη, φωτί τε θεογνωσίας έφώτισε καί τόν άφευδή Θεόν γνώριμον αύτω παραδόξως κατέστησε». Δηλαδή υποστηρίζει οτι ό κατ’ οίκον περιορισμός ήταν έργο τής Θείας Πρόνοιας, καθώς ή χάρη τού Παρακλήτου τής άγγιξε τήν καρδιά, τήν φώτισε μέ τήν αληθινή θεογνωσία καί τής κατέστησε γνώριμο τόν αληθινό Θεό. Άναφέρεται μάλιστα, ότι ή κρυπτοχριστιανή υπηρέτρια τήν οδήγησε σέ χριστιανική κατακόμβη, δπου κατηχήθηκε καί βαπτίστηκε χριστια-νή άπό έναν ιερέα τής Εκκλησίας τής ’Αλεξάνδρειας.
Στήν παράδοση τών δυτικών φέρεται ή 'Αγία νά έχει έκμυστηρευθεΐ σέ έναν άπό τούς έμπιστους σέ αύτήν υπηρέτες τήν άγάπη της καί τήν πίστη της πρός τό Χριστό καί αύτός νά τής έδωσε γιά μελέτη συγγράμματα τού Ώριγένους. Λέγεται μάλιστα, δτι στήν άπομόνωση αυτή πού ζοΰσε, σύμφωνα πάντα μέ τήν παράδοση τών δυτικών, μέ κάποιον τρόπο προσήλθε ό ίερεύς Βαλεντίνος καί βάπτισε τήν 'Αγία χριστιανή.


Ό βίος της άσκήσεως καί της παρθενίας

Έν τώ μεταξύ, ή 'Αγία μεγάλωσε καί έφτασε σέ ήλικία γάμου, κάτι πού δέν πέρασε απαρατήρητο από τόν πατέρα της. Είχε λοιπόν τή μέριμνα νά έπιλέξει γιά τήν κόρη του τόν κατάλληλο γαμπρό. Οί υποψήφιοι ήταν πολλοί, νέοι ευγενικής καταγωγής, μέ φιλοδοξίες, υψηλές θέσεις καί πολλά πλούτη. Ή ομορφιά τής 'Αγίας πολλαπλασίαζε τίς προτάσεις γάμου πού λάμβανε ό πατέρας της. Τή δεδομένη στιγμή ό Διόσκορος τής έκανε γνωστό τό ένδιαφέρον του νά τήν άποκαταστήσει δίνοντάς της ώς σύζυγο τόν κατάλληλο νέο.
Ή αντίδραση τής 'Αγίας ήταν άμεση. Ή Βαρβάρα άρνιόταν κατηγορηματικά δποιαδήποτε τέτοια σκέψη, καί απευθυνόμενη στόν πατέρα της του είπε: «Μή δεύτερον περί τούτου λόγον μοι προσαγάγης· έπεί καί σύ πατήρ τό λοιπόν ού κληθήσει, χαμέ άναιρέτιν έμαυτής γενέσθαι παρασκευάσεις». Δηλαδή «γιά τό θέμα αυτό νά μη μοϋ κάμεις λόγο δεύτερη φορά, διότι, έν εναντία περιπτώσει, καί εσύ του λοιπού δέν θά ονομάζεσαι πατέρας καί εμένα θά μέ κάμεις νά θέσω τέρμα στην ίδια μου τή ζωή».
Ό πατέρας της θεώρησε οτι δέν υπάρχει λόγος νά τήν πιέσει τή δεδομένη στιγμή, αλλά κάποια στιγμή θά επανερχόταν στό θέμα τοϋ γάμου, νομίζοντας τήν άρνησή της ώς αποτέλεσμα τής ντροπής της καί τίποτε άλλο. Χαρακτηριστικά ό Συμεών ό Μεταφραστής μάς πληροφορεί δτι ό Διόσκορος «δέν είσήλθεν εις τό νόημα». Γι’ αυτό καί θέλησε νά τής δώσει τό χρόνο νά σκεφτεΐ, καί ό ίδιος αποχώρησε, σύμφωνα μέ οσα μάς αναφέρει.
Ή σκέψη τής 'Αγίας όμως απείχε πολύ από τό νά κάνει δποιαδήποτε σκέψη γιά γάμο, άφοϋ είχε πλέον λάβει τήν απόφασή της νά ζήσει «έν παρθενία, προσευχή καί νηστεία». 'Όσο γιά τόν πατέρα της κατεβαίνοντας ά-πό τόν πύργο, σταμάτησε στό λουτρό πού έτυχε νά κατασκευάζει καί πέρασε νά έπιθεωρήσει τίς έργασίες πού ήθελε νά τελειώσουν οσο τό δυνατόν πιό γρήγορα. Γιά τό λόγο αύτό πλήρωσε άπό πρίν γιατί θά έπρεπε νά λείψει σέ χώρα μακρινή.


Εισαγωγή  και  δημοσίευση κειμένων  στο Ορθόδοξο Διαδίκτυο απο το Βιβλίο :
Ο ΒΙΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΑΡΤΥΡΙΟ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΜΕΓΑΛΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ
Η  επεξεργασία, επιμέλεια και μορφοποίηση  κειμένου  και εικόνων έγινε από τον Ν.Β.Β
Επιτρέπεται η αναδημοσίευση κειμένων στο Ορθόδοξο Διαδίκτυο , για μη εμπορικούς σκοπούς με αναφορά πηγής το Ιστολόγιο 
©  ΠΗΔΑΛΙΟΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ 
http://www.alavastron.net/


Kindly Bookmark this Post using your favorite Bookmarking service:
Technorati Digg This Stumble Stumble Facebook Twitter
YOUR ADSENSE CODE GOES HERE

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

 

Flag counter

Flag Counter

Extreme Statics

Συνολικές Επισκέψεις


Συνολικές Προβολές Σελίδων

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρουσίαση στο My Blogs

myblogs.gr

Στατιστικά Ιστολογίου

Επισκέψεις απο Χώρες

COMMENTS

| ΠΗΔΑΛΙΟΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ © 2016 All Rights Reserved | Template by My Blogger | Menu designed by Nikos Vythoulkas | Sitemap Χάρτης Ιστολογίου | Όροι χρήσης Privacy | Back To Top |