© ΠΗΔΑΛΙΟΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
Σάββατο 13 Αυγούστου 2016
Κακοδοξίες τών Αιρετικών
2:26:00 μ.μ.
Αναρτήθηκε από
Nik Vythoulkas
Ετικέτες Η ΠΑΡΘΕΝΟΣ ΜΑΡΙΑ Η ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ , ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟΣ
Ετικέτες Η ΠΑΡΘΕΝΟΣ ΜΑΡΙΑ Η ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ , ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟΣ
Άπό τή συνέχεια του θέματος θά φανεί
καθαρά ότι οί αιρετικοί δέν έχουν τήν ικανότητα νά ερμηνεύσουν καί νά
κατανοήσουν σωστά τά κείμενα τής Γραφής, επειδή δέ μελετούν πλατιά τά κείμενα.
Ό Ευαγγελιστής Ματθαίος άναφέρει τή Μαρία
σάν γυναίκα του Ιωσήφ άπό τή γενεαλογική άφήγηση που κάνει. Καί ήταν
υποχρεωμένος νά τό κάνει, γιατί δε θά μπορούσαν νά τό καταλάβουν οί
συμπατριώτες του, επειδή δεν μπορούσαν νά διανοηθοΰν μιά κόρη ξένη στό σπίτι
του Ιωσήφ χωρίς νομική κάλυψη, γι’ αυτό έγινε καί ό άρραβώνας. Ό σκοπός του
Ματθαίου δέν ήταν νά βεβαιώσει άν ή Μαρία ήταν πραγματική γυναίκα του Ιωσήφ,
άλλά ήταν υποχρεωμένος νά τό κάνει, γιατί έτσι νομιζόταν άπό τόν κόσμο καί τό
νόμο. ’Άλλωστε άποδείξαμε πρίν ότι ό άρραβώνας δέν είχε σκοπό τό γάμο. Ό
Ματθαίος μόνο δυό φορές κάνει λόγο γιά γυναίκα του ’Ιωσήφ, τίς άλλες άναφέρεται
ώς «μητέρα του παιδιού». Ό δέ Λουκάς, ενώ ή Μαρία ήταν έγκυος, τήν άποκαλει «
μνηστή του ’Ιωσήφ».(Λουκ. β' 5).
Πουθενά δέ φαίνεται ότι ό ’Ιωσήφ είχε τήν
Μαρία σάν γυναίκα του, άλλά ένας καλός παρατηρητής βεβαιώνεται ότι ό ’Ιωσήφ
εξυπηρετούσε τό σχέδιο του Θεοΰ καί τίποτα παραπάνω.
Έξ’ άλλου άν δεχθούμε ότι ό ’Ιωσήφ είχεν
επαφή μέ τή Μαρία σίγουρα θά είχε καί άλλα παιδιά. Ή Σοφία όμως του Θεοΰ, ό
Θεός Λόγος, τους πρόλαβε καί τους άποστομώνει μιά καί καλά.
Στις «Παροιμίες» τό χωρίο αυτό,
καταρρίπτει σάν χάρτινο πύργο τίς αιρετικές δοξασίες: «Εστάθην υιός τον πατρός μου άγαπμτός καί καί μονογενής ένώπιον τής Μμτρός
μον» (δ'3). Έδώ δε μιλά ό Σολομών, γιατί δεν ήταν μονογενής. Έδώ μιλά ό ίδιος ό
σαρκωθείς Θεός Λόγος, ό Χριστός, καί βεβαιώνει ότι είναι μονογενής τής μητέρας
του. Τί παραπάνω θέλετε, αιρετικοί;
Ακόμα καί ό Ιεζεκιήλ βεβαιώνει τήν
άειπαρθενία τής Θεοτόκου, όταν λέγει: « Ή πνλμ αντμ κεκλεισμέντι εσται, ονκ
ανοιχθήσεται, καί ονδείς ον μή διέλθει δι’ αντής, ότι Κύριος ό Θεός τον Ισραήλ
εισελενσεται δι’ αντής καί εσται κεκλεισμένμ». ( Ίεζ. μδ' 12) Ή πύλη τήν
Παρθένο Μαρία έσυμβόλιζε καί κανένας μά κανένας δέ θά περάσει δι’ αυτής παρά
μόνον ό Κύριος.
Ας μή βλασφημοΰν οί αιρετικοί, γιατί
γίνονται γελοίοι. Πώς θά μπορούσε μιά γυναίκα που γνώρισε καί έζησε τό θαύμα
άπό μικρή, άλλά καί είδε τά σημεία που άκολοΰθησαν, νά σμίξει μέ άνδρα;
Β'
Ή ερμηνεία των λέξεων «έως ου» δεν είναι
αυτή που δίνουν οί αιρετικοί, γιά νά στηρίξουν την πλάνη τους. Δηλαδή, θέλουν
νά υποστηρίζουν δτι ό Ίωσήφ δέν είχε επαφή μέ τή Μαρία, μέχρι που γέννησε τό
γιο της τόν πρωτότοκο καί μετά είχε. Αυτό είναι μεγάλη άγνοια των Γραφών εκ
μέρους τους.
Τό «έως ου», σημαίνει έως τότε καί μετά
ταΰτα δέν έγινε αυτό που άναφέρεται.
«Ούκ έγίνωσκεν αυτήν έως ου έτεκεν τόν
υιόν αυτής τόν πρωτότοκον»15 Τό «έως ου» στήν περίπτωση αυτή δέν σημαίνει ότι
μετά ταΰτα έγνώρισεν αυτήν, άλλά θέλει νά πει ότι μέχρι τότε καί μετά τήν πρώτη
γέννηση δέν έγνώρισεν αυτήν. Τό ότι αυτή είναι ή σωστή έννοια του ίδιοματισμοΰ
αύτοΰ, θά άποδειχτει άπό τά παραδείγματα που θά δοΰμε πιό κάτω.
α) Στή Γένεση διαβάζουμε τό έξής:« Καί
άπέστειλε τόν κόρακα, καί έξελθών ούκ έπέστρειρε εως τον ξηρανθήναι τό ύδωρ έπί
τής γής»16Δηλαδή, έστειλε τόν κόρακα ό Νώε καί βγήκε άπό τήν Κιβωτό, άλλά δέ
έπέστρεψε πίσω μέχρι που ξηράνθηκαν τά νερά. Έρωτοΰμε λοιπόν· άφοΰ δέν
έπέστρεψε ό κόρακας μέχρι που τά νερά έξηράνθησαν, μήπως έπέστρεψε μετά; Ασφαλώς
δέν έπέστρεψε γιατί βρήκε πολλά πτώματα γιά νά τρέφεται. Βλέπομε εδώ δτι τό έως
δτου, μέχρι τότε, έχει την έννοια, ότι ουδέποτε έπέστρεψε.
β) Στό Βιβλίο β' Βασιλ. ή Σαμουήλ,
διαβάζομε τά άκόλουθα: « Καί τή Μελχόλ θυγάτμρ Σαονλ ονκ έγένετο παιδίον εως
τής ήμέρας τον άποθανεΐν αυτήν»17 Έρωτοΰμε τους αιρετικούς, άφοΰ μέχρι την
ημέρα που άπέθανε ή Μελχόλ δέν έγέννησε παιδί, έγέννησε μετά τό θάνατό της;
Κατά την ερμηνεία που δίνουν οί χιλιαστές, πρέπει ή Μελχόλ νά γέννησε μετά τό
θάνατό της, γελοία πράγματα. Καί εδώ καί παντού μέσα στη Γραφή, τό εως ον ή εως
ότου, εχονν τήν έννοια τοϋ μέχρι τότε καί μετά ταϋτα.
γ) Ακόμα ένα χωρίο άπό τά πολλά που
υπάρχουν στην Κ. Διαθήκη. «Ιδού έγώ μεθ΄ ήμών είμί πάσας τάς ήμέρας έως τής
συντέλειας τον αίώνος»18 Μήπως θέλει νά πει ό Κύριος ότι θά είναι μέ τους
δικούς Του μέχρι που θά τελειώσει ό κόσμος καί μετά όχι; Ασφαλώς θά είναι μέχρι
τότε καί μετά τη συντέλεια του κόσμου μαζί μέ τους δικαίους.
Εισαγωγή στο Ορθόδοξο
Διαδίκτυο από το Βιβλίο :
Η ΠΑΡΘΕΝΟΣ ΜΑΡΙΑ Η
ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ
Χαραλάμπους Νεοφύτου
Πρεσβυτέρου
Η μορφοποίηση κειμένων
και εικόνων έγινε από τον Ν.Β.Β
Επιτρέπεται η αναδημοσίευση σε Ορθόδοξα Ιστολόγια ,
για μη εμπορικούς σκοπούς με αναφορά Πηγής το Ιστολόγιο
© ΠΗΔΑΛΙΟΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
http://www.alavastron.net/
Αν σας αρέσει αυτό το άρθρο, μπορείτε να το βάλετε στο Ιστολόγιο σας αντιγράφοντας έναν από τους παρακάτω κωδικούς
If you Like This Article,Then kindly linkback to this article by copying one of the codes below.
URL Of Post:
Paste This HTML Code On Your Page:
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου